Studiu Quest Software: The Current State of Identity Management
Unul din zece specialiști IT au acces în contul informatic de la locul anterior de muncă.
Conform unui studiu realizat de Harris Interactive la comanda Quest Software, prin care este examinat modul în care văd profesioniștii IT și angajații companiilor analizate folosirea și aplicarea politicilor și tehnologiilor de administrare și protecție a identităților electronice, a rezultat printre altele că, partajarea conturilor de acces și a parolelor asociate între angajați este un lucru comun și obișnuit între aceștia.
Rezultatele studiului arată cum aceste tehnologii, sau chiar lipsa lor, fac ca angajații să-și îndeplinească mai greu sau mai încet sarcinile și, cum cauzează acestea o îngrijorare mai mare privind amenințările interne la adresa securității IT.
Rezultatele a două studii efectuate pe mai mult de 1000 de angajați și 500 de factori de decizie în strategii IT din Statele Unita arată că:
– 51 la sută dintre specialiștii IT și-au declarat îngrijorarea privind amenințările interne la adresa securității rețelei din cadrul infrastructurii curente a companiilor.
– unul din zece profesioniști IT au recunoscut că mai dispun de acces la contul personal de la locul de muncă anterior, prin care încă pot accesa sistemele informatice chiar dacă au părăsit compania.
– 52 la sută dintre angajați admit că și-au partajat datele de acces ale contului personal din cadrul companiei împreună cu parola asociată cu alți angajați și vice versa.
– unul din patru specialiști IT petrec mai mult de 30 de minute pe zi, autentificându-se pe diferite site-uri web și baze de date necesare muncii pe care o îndeplinesc.
– 65 la sută dintre angajați apelează la help desk sau departamentul IT cel puțin odată pe lună în cazul când nu pot sau nu știu să acceseze un sistem necesar în procesul de producție.
– 94 la sută dintre specialiștii IT susțin că este de o importanță majoră abilitatea de a administra accesele, conturile utilizatorilor și parolele rapid și eficient.
– 90 la sută dintre specialiștii IT sunt de acord că companiile trebuie să facă mai multe pentru a administra și proteja conturile și identitățile electronice ale utilizatorilor, iar 88 la sută susțin că administrarea corectă a acestora reprezintă un mecanism important de protecție și securitate în cadrul companiei.
– 34 la sută dintre specialiștii respondenți susțin că companiile lor nu realizează valoarea tehnologiilor de administrare și acces a identității ca o parte integrantă din arsenalul lor de securitate.
[gview file=”http://www.quest.com/Quest_Site_Assets/News/Fact_Sheet_Quest_Harris_Interactive_IAM_Survey_Findings_2011_1.pdf”]